Puutarhan elokuu, pieni palovamma ja koulukin alkoi

Kaikki on ollut vähän hulabaloota siitä saakka, kun aloitin uudessa toimipaikassa. Olin loppuviikosta ihan puhki, eikä tunnetila ole ihan täysin rento (lähellekään) edelleenkään. Joka päivä minulle kuitenkin selviää asioita ja työkoneen ja -puhelimen sammutan tasan silloin, kun työaika tulee täyteen.

Tänään oli viimein lähdettävä puutarhapalstaa parturoimaan. Kaikki alkaa olla siellä vähän ylikypsää, nättiä kuitenkin. Kukkimista odottavat enää päivänliljat (epäilen, tuleeko niihin kukkia tänä vuonna), maksaruoho ja auringonkukka.

Yksi pensasmustikka tuottaa vielä satoa, sen verran, että sen voi syödä paikan päällä. Tämä on taas ollut uudenlainen kesä puutarhapalstalla - ongelmana kuivuus, liiat sateet, peurat, kauriit jne. Ehkäpä ensi vuosi kääntyy yhä enemmän pelkkiä kukkia päin - ei ole kivaa hankkia pensaskasveja pureskeltaviksi.

Minä olin niin onnekas, että pääsin vielä kesän luultavasti viimeiselle mökkireissulle. Siitä tuonnempana, mutta minullepa kävi siellä pieni onnettomuus. Saunassa vesiä sekoitellessa piti oikein kokeilla kankun avulla, onko kiuas tarpeeksi kuuma.

No, toisen asteen palovammahan siitä seurasi ja sattui niin pirusti, edelleenkin. Jotenkin tuntuu, että minun ei kannattaisi tehdä loppukesäisin mitään. Viime kesänä putosin heinäkuussa asuntoauton parven tikkailta ja sain komeat mustelmat eri puolille kehoa...nyt tämä.

Joka tapauksessa, istuin pakastimesta löytyneen pinaattilettupakkauksen välittömässä läheisyydessä ( :D ) , siinä oli ensiapu. Vamma on onneksi pakaran sivussa, sen päällä ei tarvitse sentään istua. Vakava juttu ja kivulias, mutta hivenen tämä myös naurattaa...toivottavasti ihoalue toipuu mahdollisimman pian.

Istumalihaksistostani koulun aloitukseen - Naakka ja Touhi ovat aloittaneet ensimmäisen ja neljännen luokan, kaikki on tähän asti sujunut hyvin. Touhin Wilmaa en ole vielä saanut näkymään eikä mihinkään yhteydenottoihin ole tietenkään vastattu. No, suoraan sanottuna sehän on suorastaan hyvä ettei niitä viestejä sitten tule alkuun ainakaan liikaa ;) 

Touhin koulunalku sujunnee omalla painollaan ja aiemmalla kokemuksellamme, Naakalle astuvat kuvioon valinnaisaineet. Älyttömän kivankuuloisia kursseja minun mielestäni, Naakka ei suhtautunut hommaan niin ennakkoluulottomasti. Hiomme valintaa vielä.

Minä saan onneksi toistaiseksi pitää torstai-iltapäivät ja perjantait etänä. Tämä helpottaa suunnattomasti, koska työni on ylisosiaalista (siis minulle) ja saan tehtyä päätetöitä ajan kanssa. Toivottavasti syksy menee hyvin :)

PS. Mikä on palstalla ikävää - no rikkaruohojen kitkennän eteneminen kusiaispesään.

PPS. Olen mielestäni fyysisesti varsin varovainen ihminen - onnettomuudet näyttävät vaanivan tiettyyn vuodenaikaan silti.

PPPS. Pilates on taas jatkumassa :) Se tuntuu mukavalta.






 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe