Vasemman käden liikeradat

Nyt on vierähtänyt jo kaksi viikkoa uudessa työpaikassa. Onneksi olen pikkuhiljaa sisäistänyt edes murto-osan kaikesta uudesta informaatiosta, vaikka sitä tulee lisää joka päivä.

Työssäni olisi myös valtavasti hyötyä, jos pystyisin omalla ajallani hankkimaan tietoa erinäisistä asioista. Koska tätä aikaa ei nykyisessä elämäntilanteessani juuri ole, joudun etenemään työssä oppimisen kautta.

Olen edelleen viihtynyt valtavan hyvin. Töihin on kiva lähteä aamulla, ja homma on mielenkiintoista. Olen valtavan kiitollinen, kun on työ, mihin mennä. Olen tässä asiassa ollut niin monta vuotta juuri ja juuri jossakin sivuraiteella, että on mukava ajella vaihteeksi ihan päärataa pitkin!

Kroppani kanssa olen temppuillut perinteiden mukaan. Olen nyt liikkeellä paljon enemmän kuin aiemmin, mikä on luultavasti hyvä asia. Aamuisin niska ja selkä jaksavat ihan hyvin, iltapäivää kohden molemmat alkavat väsyä.

Parhaillaan olen siinä pisteessä, että tarvitsen lyhyen lihasrelaksanttikuurin. Normikipuihin en relaksanttia käytä, hädin tuskin särkylääkettäkään. Eilen kävi kuitenkin niin, että toinen lapa meni niin kramppiin, että kipu on kuin noidannuoli pienellä alueella.

Työ on sinänsä vaihtelevaa, mutta välillä toki istun paikallanikin. Olen ottanut tavaksi kiinnittää huomiota ryhtiini noiden istumissessioiden aikana. Meinaan lysähtää täydellisesti parin minuutin välein, jonka vuoksi minun täytyy olla skarppina - aina en pysty.

Hieroja, jolla kävin viikko sitten, oli sitä mieltä, että voisin käyttää vasenta kättäni enemmän, niin oikea puoli ei rasittuisi niin paljon. Äkkiseltään pidin neuvoa hassuna - minähän olen vasenkätinen.

Vasenkätisyys on aina ollut erikoisuuteni - vasenkätisiähän on vähän. Silti, äitini on vasenkätinen, samoin sisareni. Itse asiassa exäni eli lasteni isäkin on vasenkätinen :D

Ongelmia minulla ei kätisyyteni vuoksi ole paljon ollut, yläasteen kässäntunteja lukuun ottamatta. Siellä opettaja ilmoitti heti alkuun, että hän ei sitten neuvo minua, vaan saan hoidella itseni ja yrittää pysyä mukana. No, olin hyvä neulomaan ja pysyin mukana. Hän antoi minulle omatoimisuudesta seiskan...kun ajattelen tätä, edelleen v*tuttaa.

Mutta, nyt ongelma on, että teen ei suurta tarkkuutta vaativat asiat useimmiten oikealla kädellä. Liikeradat ovat vasemmalla vähäisemmät, ja niitä pitäisi nyt treenata. Ajattelin aloittaa pompottamalla lasten jalkapalloa törkeästi täällä sisätiloissa...tai sitten keksin jotakin muuta.

PS: vasemmalla kädellä minä pitelen ruokailuvälineitä, kirjoitan ja sen sellaista.

PPS:Naakka ei ole vasenkätinen, Touhista en vielä tiedä.

PPPS: Minunlaiselleni tämä vasemman käden "treeni" käy kehon koordinaatioharjoituksesta - en ole ensimmäistä kertaa asialla, mutta haastetta tässä on. Toivottavasti edes joku lihas selässäni rentoutuisi!

Kommentit

  1. Minä kamppailen tällä hetkellä äärimmäisen kiukkuisen vasemman olkapään kanssa. Olen oikeakätinen ja niska-/hartiaseutua säästääkseni pistin sukkapuikot syrjään ja tartuin ergonomiseen virkkuukoukkuun, jonka lopputuloksena passiivisempi puoli kehosta meni aivan hirveään kuntoon ja tämä vaikuttaa kaikkeen yöunia myöten. Fyssarille tätä ihmettelin ja hän sanoi suoraan, että neulominen aiheuttaa kuitenkin pientä liikettä olkapäähän, mikä estää tällaisten olkapään kipujumitilojen syntymistä. Pitäisi kai vaan osata olla tekemättä mitään, mutta kyseessä on minulle meditaatiota vastaava aivojen nollauskeino ja hetkeen maadoittaja, kuten neuropsykologini asian ilmaisi.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe