Kuulumisia

Meillä on manguttu pitkään HBO Maxia. Olen ollut suoratoistopalveluiden kanssa hivenen kitsas, välillä on ollut Netflix, välillä ei mitään. Nyt kuitenkin hellyin, erityisesti kun Naakalla on mennyt koulun kanssa hyvin niin pitkään.

Niin miksi HBO? No, siellä on joku tosi hyvä piirretty, jota Naakka oli kaverillaan katsonut. Venytin ostopäätöstä kolmisen viikkoa, sitten hankin sen - en pitkää tilausta. Yleensä meillä on Netflix pari kuukautta kerrallaan, nyt se on loppumassa.

Hyöty minulle itselleni, siis suoratoistopalveluista, on kovin satunnainen. Tykkään kyllä, mikäli löydän hyvän sarjan. Aikaa on kuitenkin rajatusti, enkä halua nipistää ainakaan lukemisesta. Käytännössä en ole kuitenkaan nähnyt mitään HBO:lta, eli ehkäpä katson sieltä jotakin.

Opinnot ovat vieneet jo pitkään kaikki päiväni lähes kokonaan. Olen ollut päivät harkassa ja tehnyt muita opintoja iltaisin. Väsyttää ja harmittaa, kun en ole kunnolla läsnä oikein kenellekään. Vielä pitäisi jaksaa puolisentoista kuukautta.

Touhilla on nyt paikka kielipainotteisessa eskarissa. Hänhän aloitti syksyllä vieraskielisessä päiväkotiryhmässä (sama kieli, jota Naakkakin opiskelee koulussa). Touhi on tykännyt uuden kielen oppimisesta todella paljon ja on kuulemma edistynyt valtavasti.

Mikäli Touhi ei kovasti vastusta, toivomus on, että Touhi aloittaisi samalla kaksikielisellä luokalla, jota Naakkakin on käynyt. 

Entäs oma kielenopiskeluni? No jaa, en ole onnistunut avaamaankaan oppikirjaani tammikuun jälkeen. Kaavailen hieman, että onnistuisin kesällä jatkamaan. Varsinaiselle kurssille eivät resurssit millään riitä, mutta ehkäpä edistyn taas vähän.

Pääsin muuten pitkästä aikaa käymään sisällä kasvihuoneessa - en ollut käynyt siellä aiemmin. Huone- ja ulkokasveista tykkäävänä kasvihuone on minulle paikka, jossa pääsen flow-tilaan hetimmiten.

Ainakin osalla omista huonekasveistani alkaisi olla mullanvaihdon aika. Tykkään puuhastella kaikenlaisten kasvien parissa, eli homma ei ole minulle lainkaan epämiellyttävä kotiaskare. Samoin murehdin, mikäli joku kasveistani alkaa tulla tiensä päähän - nyt niin on ehkä käymässä orkidealle.

Akvaario - mustatetrat (siis valkoiset sellaiset) ovat saaneet nitistettyä miljoonakalakannan - uusia poikasia ei enää ole tullut. Olen etsiskellyt parvea pandamonnisia, mutta niitä ei ole sattunut tulemaan kaupoissa vastaan silloin kun olen kaupoilla käynyt.

Gerbiilit - Puolukka, Sahpan ja Albi voivat oikein hyvin. Jälkimmäiset alkavat olla täysikokoisia, ja nyt saamme jo etsiskellä piirteitä, jotka erottavat nämä kolme blondia toisistaan. Olen iloinen, että ovat nyt kaveruksia eikä tappelua ole syntynyt. 

PS. Minun pitää tänäkin viikonloppuna lähinnä opiskella, mutta toivottavasti pääsen tekemään edes jotakin muuta - ehkä tutustun siihen suoratoistoon vähän paremmin ;) 

PPS. Olen viime aikoina huristellut paljon joukkoliikenteessä. 21 vuotta tässä kaupungissa ei näemmä riitä - minulla on edelleen toivoton suuntavaisto. Onneksi google maps on keksitty.

PPPS. Unohdin mainita sauvasirkat - niitä on tällä hetkellä kokonaista neljä kappaletta. Yksi on kyllä niin pikkukirppu, etten ole varma selviämisestä. Toisaalta osaa näemmä kiivetä ihan nätisti terraarion kattoon.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe