Fledat kunnossa!

Aikana, joka on muutenkin kiireistä, olen onnistunut onneksi edistämään joitakin asioita. Pitäisi tosin edistää lepoa, mutta minkäs teet. Kävimme lasten kanssa kaikki kampaajalla (en ole satavarma, kävikö Touhi parturissa, sama tyyppi joka tapauksessa).

Naakka ja Touhi kävivät samana päivänä, peräkkäin. Ensin oli vuorossa Touhi. Sain kuulla menomatkalla aika monta kertaa "Mä en tykkää kampaajasta" ja tulomatkalla kerran. Siinä välissä kaikki meni ihan hyvin. 

Touhin muutos ei ollut radikaali - tukkaa siistittiin just hienosti - leikattiin pieni otsatukka ja lyhennettiin takaa - malli on enemmänkin pitkä kuin lyhyt. Oleellisinta on, että 7-vuotias näkee vaihteeksi hiustensa takaa jotakin ;) 

Naakan muutos olikin radikaalimpi - pitkä tukka lyhennettiin polkaksi. Sinnittelimme pitkän, takkuuntuvan tukan kanssa, kunnes kyllästyimme molemmat. Tuloksena oli älyttömän pirteä ja helppohoitoinen tukka.

Myöskään Naakan kampaajakäynnissä ei ollut ongelmia. 

Minun vuoroni oli parin päivän päästä. Takana oli todella huonosti nukuttu yö, lapset heräsivät kukonlaulun aikaan. Siinäpä tuijottelin mustia silmänalusiani ja toivoin että peili poistuisi edestäni. Kuitenkin, olin älyttömän tyytyväinen.

Itsestään huolehtiminen kannattaa. Se on varsinainen klisee, mutta kun rupean pohtimaan huolehtimisen tasoa, olen tänä vuonna käynyt gynegologilla, astmalääkärillä, spirometriassa ja influenssarokotuksessa. Alkuvuodesta on luvassa hammaslääkäri.

Tästäpä syystä päätin järjestää itselleni joululahjaksi jonkin hemmotteluhoidon. En ole vielä ihan päättänyt, mikä se voisi olla. Olen kuitenkin päättänyt toteuttaa sen. 

Olen luonteeltani enemmänkin itseäni ruoskiva kuin itsestäni huolehtiva :D ,siis karrikoidusti ilmaistuna, Koitan pitää asian mielessä ja tehdä sille jotakin. Se on kyllä hankalaa, kun toisaalta tykkään haastaa itseäni eri elämän alueilla. Yritän kuitenkin.

PS. Naakan tukka näy todella siistiltä!

PPS. Olen tyytyväinen omiinkin hiuksiini. Toki juurikasvua on oikein paljon kesäisen värjäyksen jäljiltä. En anna sen häiritä.

PPPS. Kerron kyllä heti, kun päätän, mihin hemmotteluhoitoon menen, Ehkäpä pitää ensiksi googlailla hoitoja ja kokemuksia niistä. Hintakin ratkaisee, koska budjetti ei ole suurensuuri.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe