Tauti, lopu jo!

Koskahan se tauti menee ohi? Touhi oli jo sunnuntai-iltana varsin toipunut. Maanantaina exä oli meillä hoitamassa lapsia kanssani ja alkoi voida pahoin. Kun oli ilmeistä, että oksutautihan se hänessäkin oli, hän siirtyi takavasemmalle eli kotiinsa ja minä laitoin lapset nukkumaan.

Tiistaiaamuna ukki vei lapset päiväkotiin. Hän myös haki heidät. Siinä välissä sain ei niin positiivisen ilmoituksen päiväkodista, että eikö Touhin silmätulehdusta ollut vieläkään hoidettu. Öö, totta puhuen exä taisi mainita siitä ennen kuin hänen oksuepisodinsa alkoi...

Tulin kotiin, annoin silmätipat Touhille ja touhusin lasten kanssa. Meillä sujui ihan hyvin, vaikka leikimme sählypallon piilotusta sillä seurauksella, että se pallo katosi oikeasti (emme löytäneet).

Laitoin normaalisti iltapalaa lapsille. Kun aloin syöttää puuroa Touhille, hän muuttui vähän vihreäksi ja alkoi itkeä....ja pulautti koko vatsansa sisällön pöydälle ja lattialle - käytännössä puunasin puoli keittiötä sekä Touhin päästä varpaisiin.

Tämän jälkeen soitin exälle, olisiko hänen sairastupansa jo mahdollisesti siinä vaiheessa, että hän voisi nyt keskiviikkona hoitaa Touhia kotona...Onneksi sain lapset normaalisti nukkumaan.

Eli tilanne on tänään seuraavanlainen: minä menen töihin ja Touhi on isänsä kanssa kotona. Naakka ei ole sairastunut vielä enkä minä. Touhilla on oksutauti, silmätulehdus ja vatsa muutenkin sekaisin.

En oikeastaan tunne, että olisin nukkunut huonosti. Olen väsynyt tähän sairastamiseen enemmänkin henkisesti enkä jaksaisi siivota enää yhtään yrjöä :D  Luulen, että minun täytyy tämän viikon päätteeksi palkita itseni jollakin - nyt palkitseminen taitaa tulla todella tarpeeseen.

Tänään minulla on normaali työpäivä, ja jos Naakka ei nyt sairastu, hän lähtee isälleen yöksi ja minä teen jotakin kotijuttua Touhin kanssa. Meillä on arvatenkin tosi paljon pyykättävää eilisen jäljiltä...

Olen suunnitellut kirjastoon menemistä jo varmaan viikon, mutta arvatenkaan en tänäänkään pääse. No, tuleepahan ehkä luettua jokin oma lainakirja loppuun asti, niin on enemmän palautettavaa.

En olekaan kirjoittanut pitkään aikaan blogiin Naakan kirjamieltymyksistä: ylivoimaisia suosikkeja ovat tällä hetkellä Tatu ja Patu -kirjat sekä Mauri Kunnaksen historiallinen tuotanto! Eilen luettiin Tatua ja Patua oikein urakalla.

PS. Minä saan kohta loppuun vuoden 2019 kolmannen ja neljännen kirjan!

PPS. Olen tehnyt hieman ruokavaliomuutoksia - kirjoitan niistäkin piakkoin.

PPPS. Naakan harrastuksiin on myös tullut muutoksia.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe