Mukavuusalueelta poikkeamisia sopivassa määrin

Joskus on hyvä tehdä asioita oman mukavuusalueen ulkopuolella. Iltaelämä/Yöelämä on muodostunut minulle todellakin sellaiseksi. Olen 99.9 - prosenttisesti kotona klo 20 jälkeen illtaisin. Eilen en onneksi ollut.

Päädyin nimittäin karaokebaariin. Koko paikka ei kyllä minulla ja seuralaisellani meinannut ensin löytyä. Se kertonee kokemuksen puutteesta. Eipä se haitannut, onneksi sää ulkosalla oli oikein ok. Käveltyä tuli kyllä vähän enemmän kuin oli tarkoitus :D 

Päädyin illan aikana toteamaan, että minulla on ollut ikävä iltatunnelmaa, tanssahtelua ja musiikkia. Oli oikein hyvä, että lähdin käymään ulkona. Olin kotona ennen puoltayötä, enkä kohdannut kotimatkalla mitään pelottavaa.

Luulen että seuraavaan yöelämäiltaan on kuitenkin aikaa. 

Olin toissapäivänä Touhin treeneissä, joten jäin pois tämänpäiväisestä pelistä. Naakka sen sijaan suuntasi sinne. Alkuun Naakka oli sitä mieltä, ettei missään tapauksessa lähde treeneihin tai muuallekaan katsomaan. Nyt hän on ilmeisesti tottunut asiaan.

Omaan tapaani myös Naakalle tekee hyvää tehdä toisinaan oman mukavuusalueen ulkopuolisia juttuja. Hänkin päätyy normaalisti toimimaan aika samalla tavalla päivästä toiseen. Tosin, katsotaan, millä mielellä hän palaa reissusta kotiin.

Naakka on ollut kaksi kertaa pois peräkkäin omasta harrastuksestaan. Toivottavasti hän tulevalla viikolla säilyy terveenä ja pääsee paikan päälle.

Vuodenaikaihmisenä minulle tuli tuossa yhtenä päivänä tunne, että olisi mukavaa kutoa taas jotakin. Käytän sanaa "kutoa", vaikka jossakin vaiheessa ohjeistettiin...no käskettiin sanoa että "neuloa". Nyt aikuisena olen päättänyt tehdä kuten haluan.

Katsaus lankakassiin osoitti, että tarvitsee luultavasti lähteä lankaostoksille. Voisin kutoa esimerkiksi sukat jommallekummalle lapselle. Olen kyllä hidas niissä hommissa, enkä aina saa työtä edes valmiiksi. 

Eilen tuli puhetta käsityön opetuksesta kouluissa. En suoraan sanottuna tiedä, opetetaanko siellä vielä esimerkiksi sukkien teko. Olisi mukavaa, jos Naakalle opetettaisiin. Naakka on hyvä käsitöissä, mutta oikeakätinen toisin kuin minä. No, jos ei opeteta, ehkä opettaja tarvittaessa löytyy :) 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Lasten merkkivaatebuumi - tulipahan koettua