Minua inspiroi...

Pohdin että kirjoittaisin sunnuntain kunniaksi tekstin, jossa kertoisin itsestäni asioita, joita en ole vielä ennen kirjoittanut täällä. Nopeasti totesin, että minun pitäisi ehkä tekstiä varten tutustua uusiin asioihin, koska olen varmaankin jo kirjoittanut kaikesta täällä :D

Sen sijaan päätin kirjoittaa joistakin asioista, jotka inspiroivat minua tällä hetkellä.

Syksy: Olen aina tykännyt alkusyksystä. Sää viilenee ja pimeä tekee illoista tunnelmallisia. Luonto rauhoittuu, ellei sää ylly myrskyksi. Syksy tuoksuu metsässä.

Syksyllä on paljon uutta aluillaan. Koululaiset palaavat kouluun ja harrastukset alkavat. Huomaan tsekkaavani, koska ne etupihan vaahteranlehdet oikein muuttuvat punaisiksi. On hauskaa laittaa takki päälle ja hanskat käteen.


Voimaharjoittelu: En kyllä olisi pari kuukautta sitten uskonut, että kiinnostun tästä. Olen nyt tehnyt lihasvoimaharjoituksia lähes neljä viikkoa joka päivä. En treenaa kuin 15-20 minuuttia kerrallaan, joten lepopäiviä ei tarvita.

Ulkoisesti en ole muuttunut, paitsi ehkä ryhdikkäämmäksi. Oman kehon ulottuvuudet eivät myöskään aiheuta ikäviä tuntemuksia, kun liikun.

Minulla ei ole muita tavoitteita kuin voida paremmin ja vähentää selkäkipuja - näissä on jo tapahtunut edistystä. Harjoitan joka päivä eri kohtaa kehossa, enkä ainakaan vielä ole kyllästynyt. luulen, että harjoittelun lyhyt kesto auttaa pitäämään sen osana päiväjärjestystä.



Englantilaiset tv-sarjat, mielellään vanhoista ajoista kertovat. Kun Yle Areena alkoi näyttää Downton Abbeyta uusintana alusta saakka, innostuin sarjan seuraamiseen. Katsominen on kyllä aika urakka - vanhempia osia on poistunut hieman nopeammin kuin olen ehtinyt seuraamaan.

Seuraan myös Victoriaa - siis kuningatar Victoriasta kertovaa sarjaa. Osat eivät ole uusintoja, nyt on meneillään kolmas tuotantokausi. Victoria on samantapainen kuin kuningatar Elisabethista kertova Crown (Netflix), mutta mielestäni Victoria on toteutettu paremmin.

Eilen päädyin aloittamaan myös Golfkentän murha - elokuvan (Hercule Poirot). Olen lukenut lähes kaikki suomennetut kirjat, joskaan en viime vuosina yhtään. Jos aloittaisin urakan alusta, en varmaan muistaisi ratkaisuja ollenkaan :D

Englantilaisissa vanhoissa tv-sarjoissa viehättää eniten tarinoiden maailma, tunnelma ja brittienglanti.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe