Sade- ja leffailta

Eilen lähdin rankkasateessa töihin sateenvarjolla varustettuna. Sade olikin niin kova, että kastelin takinhihat ja kenkäni. Jälkimmäiset eivät olleet kiva juttu - minulla ei nimittäin ollut sisäkenkiä mukana.

Iltapäivällä otin kokemuksesta vaarin, ja pukeuduin sadetakkiin ja saappaisiin. Onneksi lapsilla oli sellaiset hoitopaikoissaan. Eskarissa oltiin sisätiloissa (heillä ei edes ole pihaa), mutta Touhi touheloi sateessa tyytyväisenä varusteineen.

Sade oli aika kova, kun astelimme kotiinpäin. Oli mukava tulla sisään ja kuivatella.

Minulla oli eilen lasten kanssa elokuvailta. Se on aika spesiaalia - puitteet järjestämiselle ovat olleet niin hankalat. Nyt kesän jälkeen, Touhin täytettyä 3 vuotta, asiat ovat helpottuneet.

Aiemmin näin yleensä lastenelokuvista vain alut - sitten piti mennä vahtimaan Touhia toisaalle. Nyt hän voi itse mennä toisaalle (minä pomppaan välillä katsomaan, mitä hän puuhaa).

Otin alkavan syksyn kunniaksi Netflixin takaisin - tosin se ei näyttänyt radikaalisti kiinnostavammalta kuin aiemminkaan. Lastenleffatkin olivat suurin piirtein samat. Koska olen äiti, valitsin leffan - Nemoa etsimässä.

Naakka on aika ennakkoluuloinen elokuvien suhteen. Tosin alusta päästiin eteenpäin, kun toin hänen eteensä kulhollisen popcornia ja pari pikkukulhollista karkkia. Touhi alkoi yllättäen myös katsoa leffaa kanssamme.

Elokuvailta meni oikein hyvin. Totesin, että onpas minulla ihanan isot lapset. Olen aina tykännyt lastenelokuvista (ja nuorten). Oikeastaan harva aikuisten elokuva iskee minuun, mutta todella monella lastenleffalla on sellainen vaikutus.

Sanoin lapsille, että voimme ehkä viikonlopun aikana katsoa toisenkin elokuvan mikäli ehdimme. Silloin meillä ei kyllä ole herkkuja edessämme - yksi kerta riittäköön.

Olin muuten viime viikonloppuna itse elokuvissa ystäväni kanssa. Elokuvan nimi oli Late Night - tykkäsin :) Leffan jälkeen menimme vielä terassille kuuntelemaan livebändiä. Tällaiset illanvietot ovat minulle todella harvinaisia, mutta tulevat tarpeeseen.

Silloin oli myös säiden suhteen toinen ääni kellossa. Pärjäsin lyhythihaisessa, ja terassilla ei yhtään viilentynyt illan aikana.

PS. Meille tulee tänään ensimmäistä kertaa kylään Touhin kaveri. Sekin kertoo, että Touhi ei ole enää mikään taapero. Aika kuluu koko ajan.

PPS. Minä olen pysynyt jumpparytmissäni hyvin - eilen oli vuorossa kädet, tänään jalat :D Aikaa käytän lihaskuntoharjoituksiin edelleen 15-20 minuuttia päivässä.

PPPS. Nukun taas hyvin - onneksi viime viikon huonounisuus ei jatkunut.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe