Marioleffa, ajatuksia treenistä ja matkasuunnitelmia

 Pari viimeistä päivää ovat olleet ihanan rauhallisia - alan tottua lomaan. Meillä on lähileikkipuistossa uima-allas, jossa varsinkin Touhi viihtyi toissapäivänä kahteen otteeseen. Puisto tarjosi myös ruuan lapsille, joten siellä viihdyttiin.

Eilen ei kuitenkaan jaksettu mennä. Lasten kesken meinasi tulla riitaa siitä, mitä tehdään. Kummallekaan ei kelvannut toisen ehdotus. Sanoin, että teidän pitä oppia pikkuhiljaa tekemään kompromisseja. Tarkennus: olin kieltänyt ruudun tuijottamisen.

Lopulta lapset siirtyivät oikein nätisti hamahelmien pariin. Sitten älysin, että lähileffateatterissa menee vielä Super Mario -elokuva, ja se alkaa alle puolen tunnin päästä. Ei kun vipinää kinttuihin, ja pääsimme näkemään leffan. Se muuten oli hyvä! Toki mielipiteeseeni vaikutti, että olen mariofani.

Kävimme vielä kirjastossa hakemassa yhden varauksen. Touhi tarttui siellä välittömästi Tatu ja Patu -kirjaan, Naakka valitsi yllätyksekseni Mangaa. Mikäs siinä, uusi aluevaltaus. Minä en lainannut mitään, koska kirjoja on nyt niin paljon kesken.

Kävin tiistaina salilla. Olen ottanut homman aika rennosti, vastusta ei ole pakko lisätä koko ajan, ehkä joidenkin harjoitteiden kohdalla en lisää koskaan. Käyn kuitenkin vain kerran viikossa enkä toistaiseksi kamalasti voimaile kotosalla, joten homma ei ole esim. lihasten kasvattamisen kannalta kovin tavoitteellista.

Tavoitteeni onkin, että kehon kivut vähenevät ja minulla on hauskaa. Painotan kumpaakin asiaa yhtä paljon, ja toistaiseksi se on toiminut. Tällä viikolla minulla on kuitenkin ollut tavallista isompia haasteita kipujen kanssa, joten kävin myös hieronnassa. Se toivottavasti auttaa.

Kun pilates on kesätauolla, kehoni kertoo, että minun pitäisi selvästi tehdä hieman enemmän. En ole vielä ihan päättänyt, mitä. Puutarhanhoito vie myös aika paljon aikaani, mikä on haaste. Toivottavasti keksin jotakin.

Vaikka eilinen aamu oli hivenen riitainen, päädyin lasten kanssa keskusteluun miesten ja naisten kunnioittamisesta. Sanoin että siskon ja veljen on tärkeä kunnioittaa toisiaan. Naakka sanoi että tottakai pikkuveli on hänelle rakkain. Touhi taas sanoi että isosisko on tosi hyvä silittämään selkää <3 

Asiasta kolmanteen. Olen ollut tyytyväinen kampaajalta ostamaani tyvikohotussuihkeeseen. Minulla on melko paksu tukka, mutta se on myös raskas ja menee aivan päätä myöten. Vaikka olen elämäni aikana käyttänyt tosi vähän muotoilevia tuotteita, tämä on kyllä kiva. Tukka ei näytä rasvaiselta vaikka olisikin pessyt viimeksi toissapäivänä.

Meillä tai ainakin osalla meistä on luvassa pian pieni matka. Ihan kotimaassa matkustetaan, mutta luultavasti varsin mukavaan paikkaan. Minua jännittää vähän, kuten yleensä aina ennen lähtöjä. Luulen kuitenkin, että tilanteesta tulee rento.

PS. Tuntuu jopa, että haluaisin nähdä marioleffan uudestaan. Olen muuten pitkästä aikaa tahkonnut Super Mario Odysseyta eteenpäin. Hieno peli edelleen, olen todella surkea loppuvastustajussa.

PPS. Jooga olisi loogisin liikuntavaihtoehto - se sekä venyttäisi että vahvistaisi. Jotenkin se ei ihan täysillä nyt nappaa.

PPPS. Kohta on pakko lähteä ajamaan puutarhapalstan nurmikkoa. Ei ihan lempihommaa helteellä.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe