Sheiverin teriä ja kanankakkaa - kesäkuun hankintoja

Siirryin kesälomalle oikein kiireisen loppukevään jälkeen. Ajanjaksolle tyypillisesti olen lykännyt erinäisiä hankintoja siihen, että minulla on tarpeeksi aikaa hoitaa asiat. Tulos: vaikutan aivan kertakaikkiselta himoshoppailijalta :D 

Ostokseni ovat varsin vaihtelevia. Nyt on mennyt rahaa kosmetiikkaan tai kaikkeen sen kaltaiseen. Kuorintavoide on ollut loppu. Koska olen pitänyt kiinni rytmistä kuoria kasvoni kerran viikossa, kävin ostamassa kuorintavoiteen. Samalla reissulla hankin sheivausteriä ja hoitoainetta. Jälkimmäisen näistä jaan tyttäreni kanssa, onneksi en ainakaan vielä tätä edellistä.

Kampaajareissuani pohdin (kävin tasoittamassa hiukset, noin 5 cm lähti. Hankin sieltä kosteuttavaa shampoota (en varmastikaan jää käyttäjäksi, mutta jos tämä tehoaisi kuivan päänahan ongelmaan). Lisäksi hankin tyvikohotusainetta, joka kyllä saattaa jäädä vakituiseen käyttöön. Taidan kyllä hankkia seuraavaksi jonkin halpismerkin ;) 

Apteekista on tarttunut mukaan, no ei aivan tarttunut - reseptilääkkeitä. Minulla on jo astmani ja mielialajuttujen takia monta säännöllistä lääkettä. Edellisen reissun jälkeen taitaa olla niin, ettei mitään tarvitse hankkia vähään aikaan lisää, hyvä. Nämä ovat suhteellisen merkittävä menoerä.

Puutarhapalstalle olisin käynyt ostamassa kesäkurpitsan taimia, mutta ne nyt sitten ovat loppu joka paikasta. Tänä vuonna kesäkurpitsoja hankitaan arvatenkin Prismasta. Eilen hankin kuitenkin multaa, mansikantaimia ja pienen pussin ( :D ) kanankakkaa.

Mansikkapenkki on jo muutaman vuoden ajan tuottanut huonosti mansikoita. Se on myös pitänyt laittaa kuntoon. Penkin kunnostus olisi tämän päivän agenda. Ei kyllä ole suurempaa hajua siitä, miten se pitäisi tehdä - seuraan siis vaistoani.

Tämän kirjoituksen tarkoitus oli pohtia, minkälaisiin hankintoihin juuri minulla menee rahaa. Näemmä suurimmat menoerät ovat tällä kertaa kosmetiikka, apteekki ja puutarhapalsta. Minulle näistä mikään ei ole sinänsä turha. Toki monia asioita ilmankin voisi olla.

Nyt luulisin, että tämäntyyppiset hankinnat riittävät taas vähän aikaa. Puutarhapalstalle ei käytännössä tarvita mitään tänä kesänä, ellei nyt jokin kastelukannun tapainen asia hajoa. Sen sijaan sieltä alkaa saada asioita - tänään voisin kerätä lipstikkaa ja minttua ja kuivata lehtiä. 

Mikähän siinä on, että kirjoittamistani varjostaa koko ajan tietynlainen häpeä - kaikenlaista minä kanssa olen hankkinut! No, sheivaajan teriä hankin viimeksi yli viisi vuotta sitten. Nyt ne vain ovat kertakaikkisesti loppu. Aika moni ostos on ihan käyttötavaraa.

Olisi suorastaan helpompi kirjoittaa, miten edullisilla ruuilla säästän tai millaisia täysin ilmaisia harrastuksia minulla on. Kuitenkin koen, että välillä on hyvä listata asioita, joita on hankkinut. Nämä kesäkuun alun hankinnat olen kuitenkin päättänyt oikeuttaa itselleni, vaikka niihin menikin rahaa.

Rahanmeno kyllä kirpaisee. Mielellään eläisin tietenkin kokonaan ilman kulutusta :D  Eläminen kuitenkin maksaa, ja sen kanssa pitää tulla toimeen.



PS. Kuorintavoiteessa on kuorivina ainesosina pähkinän palasia. Ei siis mikromuovia. Tästä olen pitänyt kiinni.

PPS. Olen iloinen, että kanankakkaa löytyi pienessä pussissa - en nyt tarvitsekaan sitä kuin yhteen penkkiin.

PPPS. Minulla on kyllä rahaa ostaa ruokaa tässä kuussa, ainakin luulisin ;) 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe