Taas töihin!

Parin viikon välin jälkeen rva alkoi kuin alkoikin saada keikkatöitä. Alku oli vähän hankalaa, kun en keksinyt väylää, mitä kautta etsiä. Minulla on kokemusta systeemistä nuoruusvuosiltani pikkukaupungissa, jossa homma sujui suoraviivaisemmin.

Kevään ohjelmani on, että työpäiväni selviää usein vasta aamulla, mikä sopii minulle tällä hetkellä ihan hyvin. Jos taustalla ei olisi tasaisempaa kahden vuoden rupeamaa kiinteässä työpaikassa, olisin luultavasti vastahakoisempi.

Saan tämänkaltaisesta työstä kokemusta tulevaa ammattipätevyyttäni ajatellen (apua, opiskeluun täytyy muuten hakea ihan kohta). Oikeastaan kaikki on ihan hyvin, jos en kovasti mieti byrokratiaa. Minun täytyy selvittää, miten siirryn työttömästä työlliseksi, kun palkka ei varsinkaan tammikuulta tule olemaan huimaava. Selvitys opinnoista TE-toimiston kanssa on vielä kesken, koska yksi arvosana uupuu.

Työni ei ole pääte- eikä edes istumistyötä. Itse asiassa, se on pääasiassa seisoma- ja kävelytyötä. Koska minulla on edelleen haasteita kroppani kanssa, täytyy nyt kiinnittää erityistä huomiota tiettyihin asioihin. 

Alaselkä ja reisien yläosa joutuvat näemmä istumatyössä koville. Varsinkin kipeät reidet valvottavat illalla, ja olen joutunut ottamaan särkylääkettä, mitä yleensä välttelen. Yllättäen se auttaa ongelmaan erittäin tehokkaasti ;) 

Syksyn aikana pystyin säästelemään äänenkäyttöäni, mutta nyt pitää taas puhua ihmisten kanssa. Ääni on kestänyt toistaiseksi, mutta varsinkin iltaisin yskittää. Minulla on takataskussa vielä yksi lääkekuuri, jolla 7 kuukautta kestänyt astman aktiivivaihe saataisiin ehkä taltutettua. Pitää seuraavaksi kokeilla sitä.

Kotosalla asiat soljuvat suhteellisen hyvin. Kaksi aikuista huolehtii kahdesta lapsesta, vaikka lapsiluku välillä tuplaantuu tai menee senkin yli (kaverit). Olen välillä vähän väsynyt kotitöihin, mutta onneksi en vaadi itseltäni tip top -tilannetta koko ajan.

Naakka oli viimein terveystarkastuksessa koululla, jossa todettiin, että hänellä on asiat varsin hyvin. Puheterapeutin seuraava aika on helmikuussa, ja katsotaan, josko se ärrä sieltä alkaisi tulla. Itse olen tyytyväinen jo siihen, että muistetaan ylipäätänsä mennä paikalle :D 

Tänään on lauantai, ja minulla tulee olemaan lapsivapaa iltapäivä ja ilta. Aion ensinnäkin mennä todella pitkälle lenkille, siivota akvaarion ja katsella Ivalo-sarjaa Areenalta. Eikös olekin jännittävää ja yllätyksellistä elämää!

PS. Tänään meni vesikeliksi, mutta onpas ollut viime viikkoina hienot talvisäät!

PPS. Naakan opiskeleman vieraan kielen oppikirja tuli tällä viikolla postissa - täytyneekin alkaa heti opiskella!



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe