Kun mikään luonnollinen ei toimi

En oikein tiedä, mikä tämän kirjoituksen tarkoitus on. Jotenkin se liippaa henkistä ikää, sitä miten jonkin asian kuuluisi mennä ja sitä, kuinka yllätysten kautta syntyneet lopputulokset ovat toimivia tai sitten eivät.

Päätin listata asioita, joiden kohdalla kehoni tai minä muuten eivät toimineet kuten piti.

1. Teini-ikä: tykkäsin hengailla isovanhempieni kanssa. Pääpuheenaiheet: kirjat, puutarhanhoito ja sota-aika. Teini-iässä minulla oli vielä 3-4 isovanhempaa. Minulla on edelleen yksi.

2. Täysi-ikäisyys: ajokortti. Kaikki nuoret tykkäävät ajamisesta. En tykännyt ajamisesta silloin enkä nyt. Tiedän, että se olisi hyödyllistä mutta ei.

3. Seurustelu Se ei oikein napannut kohtien 1 ja 2 kohdalla. Miten ihmeessä jaksaisin jatkuvasti roikkua jonkun kanssa?

4. Ammatinvalinta: En todellakaan aikonut ainakaan siihen ammattiin, mihin olen nyt pyrkimässä. Hupaisimpana pidän sairaanhoitajakoulua, jonne minut hyväksyttiin - en mennyt. Kunnioitettava ammatti, mutta ei näillä unenlahjoilla tai muutenkaan...

5. Mummoharrastukset: historian opiskeleminen, neulominen, puutarhan ja huonekasvien hoito, itseäni huomattavasti vanhempien ihmisten seurassa viihtyminen... no no no, jos olet 20-25-vuotias...minä olin.

6. Nuorena sitä on terve... Niskani pamauttaneena en sopinut jälleen kuvaan - pidin tasapainoa yllä lyhyiden kävelyretkien aikana kävelysauvojen avulla - olin 27-vuotias. Niskavaivaa ennen minulla oli mielenterveysvaivoja. Nyt 37-vuotiaana koen olevani varsin terve.

7. Raskaus, synnytys ja imetys: näiden aikana hormonisi hoitelevat homman....no joo, oksensin 9 kuukautta, synnytin ekalla kerralla 46 ja tokalla 54 tuntia...imetys ei lähtenyt käyntiin, huh!

8. Asiat, jotka ovat hoidossa 40 vuoteen mennessä: Vakituinen parisuhde - joo ei (virallisesti olen edelleen avioliitossa). Asuntolaina - joo ei. Vakiintunut työkuvio - tuleva taitaa olla ennätys, 2 vuotta. Tuleva ammattini vaatii opintoja noin vuoden verran. Lapsiluku: hitto, en todellakaan ole päättänyt. Onneksi niitä on nyt jo muutama.

9. Henkinen ikä - asia on edennyt positiivisessa flowssa. Tällä hetkellä kuvittelen henkiseksi iäkseni 44, joten alan jopa jo lähestyä sitä. Se saattaa myös nousta, joten täytynee pitää huolta, että joskus saavutan sen.

10. Omat lapset: Se on helevetin hieno juttu! Kun yöllä käyn vessassa, toinenkin lapsi livahtaa sänkyyni. Molemmat ottava tähtiasennon ja äitee siirtyy nukkumaan kerrossängyn alasänkyyn...tyytyväisenä.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe