Touhin yskä

Tämä viikko onkin ollut hieman rasittava - Touhi on ollut kipeänä. Hänen kurkkunsa tuli kipeäksi ja kuume alkoi nousta jo sunnuntai-iltana. Oikeastaan kipu iski jo sunnuntain vastaisena yönä, jolloin Touhi oli itkuinen ja heräsi monta kertaa.

Maanantaina minä olin Touhin kanssa kotona, poissa töistä. Tiistaina exä oli molempien lasten kanssa kotona. Tiistai-iltana Touhi pääsi testaamaan uuden lastensairaalan päivystystä, kun kurkku meni niin tukkoon, ettemme uskaltaneet olla pelkän kotihoidon varassa.

Sairaalalta Touhi palasi tehostetusti avaavaa lääkettä saaneena, puoli kymmenen aikaan illalla, kuumeisena ja rättiväsyneenä. Adrenaliinia ei tarvittu tällä kertaa, avaava lääke riitti. Yö oli rikkonainen, yskäkohtauksista selvittiin avaavan lääkkeen kanssa.



Eilen olin kyllä töissä umpiväsynyt. Ilta meni Touhia hoitaessa, exä vei Naakan balettiin ja minä hain. Illalla Touhille nousi taas yli 39 asteen kuume, ja yöllä käytiin parvekkeella hengittämässä raitista ilmaa, joka astmalääkkeen kanssa avasi taas kurkkua.

Tänään minä olen kotona Touhin kanssa, ja lasten ukki hakee Naakan päivähoidosta. En tunne itseäni edelleenkään kovin pirteäksi, mutta tilanne on vähän parempi kuin eilen. Touhin yskä näyttää hieman helpottuneen, ja kykenimme käymään jopa lähikaupassa ;)

Huomennakaan Touhi ei ole päiväkotikunnossa, ja exä puolestaan on työmatkalla (toivon tosissaan, ettei sairaalareissua tule tähän väliin). Minun täytyy lähteä seitsemän aikaan töihin, joten en pääse myöskään viemään Naakkaa päiväkotiin.

Pelastajiksi tulevat tällä kertaa lasten molemmat isoisät, joista toinen vahtii lapsia aamupäivän, toinen iltapäivän, siihen saakka kun itse tulen kotiin töistä. Toivon todella, että ensi yö on jo rauhallisempi ja Touhi alkaa parantua.



Näin se viikko mennä hujahtaa, käytännössä tällä viikolla ei ole ollut minkäänlaista mahdollisuutta hengähtää itse - saati sitten noudattaa normaalia päivärytmiä. Luulisi kuitenkin, että ensi viikko olisi jo iisimpi.

Viikonloppuna minun on tarkoitus lepäillä ja käydä liikkumassa jossakin. Luultavasti ohjelmaan kuuluu myös jouluostoksia, mutta ainakaan tällä hetkellä en jaksa edes ajatella asiaa tarkemmin. Luultavasti piristyn kuitenkin vielä.

PS. Kun mikään muu ruoka ei mennyt, lihapullat, perunamuusi ja ketsuppi maistuivat =)



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe