Uutisviikko

Tämä viikko on mennyt kuin lennossa. Jotenkin viime päiviä kuvat uutiset. Tarkemmin sanonnuna  olen saanut kaksi huonoa ja kaksi hyvää uutista. Huonoissa on kuolemaa ja sairautta, tosin edellistä ei onneksi ihan lähipiirissä.

Hyvät uutiset taas liittyvät ihan lähipiiriini - onnea hyvän uutisen kertojalle, onnea myös itselleni eräästä toisesta onnistumisesta! Huonojen uutisten kohdalla toivon, että asianosaisten asiat järjestyvät parhaalla mahdollisella tavalla. 

Muutakin viikkoon kuuluu - sain maanantaina kehityskeskustelussa hyvää palautetta - olen kuulemma hoitanut hommani hyvin, ja minuun ollaan tyytyväisiä. Se on kyllä ihanaa kuulla - nyt on ollut taas astetta varmempi olo työtehtävissä. 

Tehtäväni ovat myöskin laajentuneet, ja haastettakin on ollut mukavasti. Periaatteessa olen jo oppinut hoitamaan hommani, käytännössä kaikenlaista pientä uutta tulee usein vastaan. Kohta minulla on edessä ensimmäiset työpaikan pikkujoulut ikinä. 

Tuntuu oikeasti mukavalta, että tämä on viimein, melkein 37-vuotiaana näin. Olen niin iloinen, kun minulla on viimein työ, ja kroppani pystyy sitä tekemään. 

Välillä tulee toki vastaan hetkiä ja tehtäviä, jolloin koen, etten kertakaikkiaan osaa. Onneksi aina voi kysyä, ja nyt jopa vaistonikin kertoo, millä tavalla jossakin tietyssä tilanteessa tulisi toimia. 

Viime viikko oli varsin huippu liikunnan suhteen. Kävin kaksi kertaa juoksemassa, tein videojumpan kotona ja kävin vielä uimassa. Tällä viikolla ei ole ollut ollenkaan niin vauhdikasta. Työtehtäviini ei ole kuulunut mitään kovin liikunnallista, en ole päässyt lastenhoidolta lenkille, ja tähän päivään minun oli pakko ottaa hieroja, jonka jälkeen ei ole hyvä rehkiä.

Kuten näkyy, viikkoni ovat liikkumisen suhteen todella erilaisia. Täytyy myöntää, että olen joskus vähän kade kahden vanhemman perheille, tai siis, onhan minunkin lapsillani kaksi vanhempaa, mutta ei niin usein samaan aikaan paikalla.

Tilanne täytyy kuitenkin hyväksyä - tässä on kyllä sitten joitakin muita hyviä puolia kuten säännölliset lapsivapaat (se joka toinen viikonloppu), jolloin on mahdollisuus suunnitella tekemisiään vapaammin. 

PS. Naakkasella heiluu nyt jo toinen hammas - eka irtosi viime viikolla.

PPS. Touhi pieni käy nyt potalla yhä useammin. Hän iloitsee keksittyään homman idean! 

PPPS. Meillä asuu tällä hetkellä järkyttävä määrä banaanikärpäsiä - populaatio oli muodostunut bioroskikseen, josta se pääsi valloilleen, kun olin vaihtamassa roskiksen...yök sentään!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe

Lastenhuone - tavaranvähennys