Liikkeelle!

Olen muuten jumpannut viime päivinä - tai siis nyt kuutena päivänä yhteensä. Mökkireissulla aloitin, ja sen jälkeen olen tehnyt 15 minuutin jumppia youtubesta...toimii tällä hetkellä!

Tänään ohjelmassa olisi joku raskaampi 15-minuuttinen, jossa väsyy, hengästyy ja lihaksissa tuntuu. Muutamana edellisenä päivänä olen keskittynyt yksittäisiin kohtiin kuten selkään tai pakaroihin.

Kun teen näitä 15-minuuttisia joka päivä, tulokseksi tulee melkein se 2 tuntia viikossa lihashuoltoa, joka aikuisten liikuntasuosituksista löytyy. Tämä on huipputulos verrattuna siihen, mitä olen tehnyt viimeisen vuoden aikana.

Nähtävästi kehonhuollon ilon voi löytää yhden mökkireissun aikana. Päivittäisen 15-minuuttisen luulen voivani löytää aikataulustani, vaikka olisi työpäivä, tosin sen näkee sitten. Jo puoli tuntia voisi olla ongelma paitsi silloin, kun lapset ovat isällään.

Vaikka näkyviä tuloksia ei todellakaan ole, tunnen olevani kuuden jumppapäivän jälkeen vetreämpi ja kivuttomampi kuin aiemmin. Olin vielä viikko sitten suorastaan puutuneen huonokuntoinen. Toivon kovasti, että saisin uuden rytmini toimimaan.

Itseni tuntien tämä innostus voi loppua noin kuukauden jälkeen. Toisaalta, juuri sellaisia juttuja olen saanut toimimaan, jotka eivät ole kovin pitkäkestoisia, siis kertasuoritukselta.

Näiden lisäksi jatkan kävelyä, tavoite on 9000 askelta päivässä. Tämä on täyttynyt suurimpana osana päivistä - välillä ylitän tavoitteeni tuhansilla askelilla.

Onko ollut haasteita? Kun aloitin, haastavinta oli henkisesti huomata, kuinka rapakunnossa olen. Kun tähän lisätään vielä ylipaino (sitä on 15 kiloa), kaikki oli alkanut tuntua suorastaan luvattoman raskaalta.

Yksi liike, joka ei niskani kanssa toimi, on nyrkkeily - siis sitä imitoivat liikkeet. Niistä tulee kipua, huimausta ja huonoa oloa. Pyrin myös välttämään niskan kannattelua huonoissa asennoissa...tai oikeastaan, en tee niskalle nyt mitää. (paitsi jumppaan olkapäitäni).

Siirrymme lähipäivinä kesämökille. Luulen että saan 15-minuuttiseni tehtyä myös siellä - puhelimen ruudusta pystyy tekemään jumpan ihan hyvin. Muuta liikuntaa ei varmaankaan tule kovin paljoa - mökkipäivät kulunevat rannassa lapsia vahtiessa.

PS. Tämän hetken fiilis on iloinen - koska keksin, että voin tehdä 15-minuuttisia jumppia.

PPS. Olen myös iloinen, koska niska suurinpiirtein kestää

PPS. Tämän päivän suunnitelma: Pakkaan mökkireissua varten, vien lapset uimaan ja käyn hoitamassa puutarhapalstaa.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe

Lastenhuone - tavaranvähennys