Kesäloma uhkaa - ja Minecraft!

Juuri kun ajattelin, että keikkatyöt ovat tältä keväältä ohi, päädyinkin olemaan koko viikon töissä. Se oli kyllä mukavaa - tuntuu, että olen kehittynyt puolen vuoden aikana. Vaikka työ on samankaltaista kuin aiemmin tekemäni, siinä on paljon uutta sisältöä.

Mitä olen pitänyt keikkatyöstä? Se on sopinut tähän kevääseen hyvin, sillä näen käytännössä, millaista työni tulee suurin piirtein olemaan. Aluksi olin aika pihalla, mutta kevään aikana olen oppinut monenlaisia uusia asioita.

Toinen plussa on tietenkin toimeentulo. Jokainen keikoista ansaittu euro on tullut todella tarpeeseen, sillä ensi vuosi tulee rahojen suhteen olemaan todella tiukka. Luulen kuitenkin, että emme joudu pulaan toimeentuloasioiden kanssa.

Keikkatyön miinukset? En varmaankaan sopisi ikuiseksi keikkatyöläiseksi. On suhteellisen raskasta, kun ei tiedä, missä tulee seuraavana päivänä olemaan. Ilmoitus työpäivästä on tullut minulle pääsääntöisesti aamulla, edellinen ilta on ollut jo luksusta.

Oletan kuitenkin, että saan lähivuosina pysyvämmän työpaikan.

Kesäloma uhkaa silti - Naakkaa jo ensi viikon jälkeen ja meitä muita juhannuksena. Loppukeväästä minulla on ollut hyvin stressaantunut ja ahdistunutkin olo, mutta nyt tuntuu, että mielelläni on tilaa vähän enemmän :) 

Naakalla on alkuun ohjelmassa viikon päiväleiri koululaisille. Se liittyy hänen harrastukseensa, ja luulen, että hän tykkää leirielämästä. Yöksi hän ei vielä leirille lähtisi, mutta päiväleiri oli hänen mielestään hauska ajatus, varsinkin kun paras ystävä on myös tulossa leirille.

Touhi jatkaa päiväkodissa, mutta vielä on auki, kuinka pitkälle kesäkuuhun. Mikäli Naakka on lomalla, tuntuu vähän hassulta viedä Touhi vielä päiväkotiin. Nämä ovat nyt niitä siirtymävuosia, kun toisella on päiväkotiura loppu ja toinen vielä jatkaa.

Minulle kävi tällä viikolla jotakin, mitä en uskonut ikinä käyvän - hurahdin vähän Minecraftiin! Minulle tuli yksinkertaisesti eteen sellainen tilanne, jossa täytyy vähän osata. Onneksi minulla on todella innokkaita opettajia täällä kotona.

Alussa palikoiden siirtäminen oli hyvin kankeaa, mutta nyt olen onnistunut luomaan kaksi (keskeneräistä) taloa. Ajattelin, että onhan se hauskaa, kun äiteelläkin on pelissä jonkinlainen oma maailma. 

Kovin intensiiviseksi en peliuraani aio päästää, vaikka toki aivoissani kehittyi ajatus alkeellisesta äititubettajasta :D Nyt on kuitenkin kesä, valoisa vuodenaika ja jossakin kaukana odottaa syksy ja sisälläolo. 

PS. Minun täytyisi varmaankin pyytää keikkatyöstäni jonkinlainen työtodistus.

PPS. Minun täytyisi aloittaa kesälomamatkan matkasuunnitelman tekeminen.

PPPS. Ajattelin kuitenkin rakennella tänään Minecraft-maailmaani - edes vähän :D 





Kommentit

  1. Minä kanssa tavallaan pidin keikkatöistä mutta samalla niiden vaatima spontaanius tuntui välillä stressaavalta. Mahdollisuus vaikuttaa työvuoroihin puolestaan oli vapauttavaa. Kuten mainitsit palkan merkityksen, itse totesin saman. Jotenkin keikkatöillä ansaittua palkkaa tuli arvostettua enemmän. Ehkä siksi kun seuraava keikka ei koskaan ollut kiveen kirjoitettu :o

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe

Lastenhuone - tavaranvähennys