Hivenen pohjalla ja suunta ylöspäin.

Loppuviikosta yltynyt poskiontelontulehdukseni (sekin vielä) ei osoittanut viikonloppuna paranemisen merkkejä, joten minulle määrättiin antibiootti. Oloni oli kuitenkin niin surkea, että olin sairauslomalla maanantain ja tiistain.

Keskiviikkona menin lääkärille. Oli muuten oikein mukavaa, että työterveys siirsi aikani läheiselle yksityiselle klinikalle - liikennevälinelakon takia minun olisi muuten pitänyt ottaa taksi. 

Keuhkoissa ei ollut keuhkokuumetta ja sydänlihaskin todettiin ok:ksi. Sen sijaan pef-puhallukseni olivat yllättävänkin surkeat. Ei ihme, että on ottanut henkeen. Lääkäri totesi, että sairausloma jatkukoon loppuviikon. Sain ohjeen jatkaa antibioottikuuria ja ottaa kortisonisuihketta kolmannen kerran päivässä.

Hyvä ajatus! Maanantain ja tiistain välisenä yönä, heti puolen yön jälkeen, Touhi alkoi oksentaa. Tauti alkoi rajusti, ja oksentaminen jatkui 10 minuutin välein. Koko eilispäivänä Touhin sisällä ei pysynyt mikään.

Nuori mies oli aika naatti (kuten moni muukin meillä). Hän joi kuitenkin reippaasti nestettä koko päivän, välillä mehua, mehujäätä, sipsejä ja mehukeittoa. 

Viimeinen oksennus tällä erää tuli tänään aamuyöstä 4.30. Sen jälkeen mehukeitto ja jugurtti on pysynyt sisällä, muuta ei vielä tee mieli. 

Hieman ironisesti voi todeta, että onneksi liikkumiskieltoni ei koske oksennustautisen lapsen hoitamista. Oikeasti onneksi, meillä molemmilla on jo tänään parempi olo. Eilen katsoimme elokuvan: Kissojen valtakunta.

Tänään katsoimme Narnian ensimmäisen osan: Velho ja leijona. Olen iloinen 7-vuotiaani keskittymisestä. Olen huomannut, että lasten nykyviihde on niin lyhyttempoista, ettei elokuvien katsominen ole itsestäänselvyys. Touhi piti molemmista, keskenään erilaisista elokuvista.

Minä olen aikuisenakin tykännyt lasten ja nuorten elokuvista. En katso elokuvia usein, mutta lasten kanssa vähän useammin. Nyt katsomiamme elokuvia en ollut nähnyt aiemmin, mutta tunnen kyllä Narnian tarinan. Siitä oli jonkinlainen tv-sarjakin, kun olin alakoulun ensimmäisillä luokilla. 

Me jatkamme Touhin kanssa toipumista. Toivottavasti olemme huomenna taas tätä päivää paremmassa kunnossa!



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe