Loma loppui ja lämmintä päälle!

Ensimmäinen työviikko (onneksi ei täysi) on sujunut totutellessa. Alkuvuoden käynnistys vaatii sumplimista, mutta on ollut ihan mukavaa. Ainoa miinus on ollut, ettei työpaikalta tunnu saavan kahvia sitten millään.

Nyt olen ollut etäpäivällä, mutta kuulemma asia on jo korjaantunut tai korjaantumassa. Minä olen lipittänyt kahvia tyytyväisenä kotona töiden lomassa, ja saanut yllätyksekseni myös jotakin aikaiseksi. 

Jaksoin myös käydä salilla ennen töihin lähtöä. Sanotaanko, että haastavin oli menomatka -18 asteessa ja vastatuulessa. Kun pääsin paikan päälle, homma hoitui ihan hyvin. Minulla olisi toive, että saisin tänä vuonna olkapäävaivani hivenen parempaan kuntoon. Pidetään peukkuja!

Kuusi oli pakko viedä pois jo viikonloppuna, se varisi ihan mahdottomasti. Yleensä meillä ollaan pidetty loppiaiseen, mutta tämän kanssa oli pakko toimia näin. Koristeiden kerääminen pois sujui luontevasti samalla. 

Jätin kuitenkin jouluvalot ikkunoihin, kun on vielä niin pimeä vuodenaika.  Ehkä eniten helpotti, kun keittiön sivupöydältä saatiin lasten joulukalenterit pois :D Minulla olisi sananen sanottavana niiden koosta ja määrästä, mutta eiköhän tässä muutamia jouluja vielä kestetä.

Täytynee sanoa, että olen hivenen helpottunut, kun joulunaika alkaa olla ohi (jos se päättyy loppiaiseen). Ei se nyt ainakaan rentoa perheenäidille ole, vaikka emme viettäneetkään joulua kotosalla eikä minun niinikään tarvinnut huolehtia ruuista. Aikansa kutakin.

Aika viileät ovat nuo säät, nyt talvitakkini on ihan superhyvä. Hankin, tietämättäni kyllä, todella lämpimän talvitakin. Se tuntuu vaativan vähintään -10 pakkasastetta, eikä kylmyys tule läpi tämmöisilläkään keleillä. 

Lasten lämpöpukujen kanssa on vähän niin ja näin. Touhin puku on kooltaan 122, se meneekin kierrätykseen käytännössä nyt. Naakan puku menisi Touhille nyt, mutta on kysymysmerkki, mitä Naakalle laitettaisiin toppavaatteiden alle, mikäli säät jatkuvat näin kylminä. Neiti on kyllä varsin taitava pysyttelemään sisätiloissa liian kylmällä ;) 

Entäs minä...tykkään sinänsä pakkasista, kun minulla ei niiden aikana ole kerrankin kuuma :D Toisaalta jos kovat pakkaset jatkuvat liian pitkään, niin se jo rajoittaa hieman liikkumista ulkosalla. Katsotaan, mitä tapahtuu.

PS. Penaalini, jota käytän töissä, alkaa vedellä viimeisiään. Naakka-kulta on luvannut lahjoittaa minulle yhden <3

PPS. Luin viime vuonna 49 kirjaa. Tämän vuoden "saldo" on toistaiseksi yksi.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe