Takaraivopäänsärkyä

Lauantai-iltana se alkoi, migreenimäinen päänsärky yläniskassa ja takaraivolla. Se alkoi, kun olin tekemässä pientä kävelylenkkiä lähikortteleiden ympäri. Innostuin kävellessäni katselemaan vasemmalle, kun yhden kadun vasemmalla puolella oli niin monta uutta kahvilaa ja ravintolaa.

Ohitin ruokapaikat ja käänsin pään takaisin menosuuntaan. Sitten pamahti ensin puristava ja sen jälkeen vihlova kipu niskan oikean puolen kautta päälaelle, otsaan ja oikean silmän ympärille. Heikotti ja oksetti. Olin alle kilometrin päässä kotoa, mutta oli todella vaikeaa toikkaroida kotiin.

Kotona menin sänkyyn makaamaan ja suljin silmät. Minä/sänky tuntui syöksyvän vuorotellen alas- ja eteenpäin ja keinuvan samalla. Ei tullut oksennus, mutta kun yritin kävellä keittiöön hakemaan välipalaa (suljen aina pois matalan verensokerin mahdollisuuden), en päässytkään kuin eteiseen. Huimasi niin, että oli pakko palata sänkyyn.

Puoliso toi välipalan ja minä podin sängyssä noin tunnin. Sen jälkeen tasapaino alkoi taas vähän toimia. Loppuillan aikana uskalsin tassutella keittiöön ja olohuoneen sohvalle. Yö vei pahimman säryn pois, mutta seuraavakin päivä oli tosi vaisu.

Viime päivät olen pystynyt liikkumaan vähän paremmin, mutta särky ja pahoinvointi ovat säilyneet. Tänään oli taas vähän huonompia hetkiä ja jouduin perumaan yhden sopimani jutun. Nyt olo on jo vähän parempi, toivottavasti tilanne lähtee helpottamaan huomenna.

Tämä on niin tätä. Eipä sitä parempaa oloa voi kuin odottaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe

Lastenhuone - tavaranvähennys