Voi ei, lääkäriin!

Nyt iski taas se tuttu lääkärikäyntejä edeltävä pakokauhu ja paniikki. Voi, kun fysiatri olisi mukava ja asiallinen tai edes tuota jälkimmäistä. Pitääköhän se minua luulosairaana? Ymmärtääkö se mitään whiplashista?

Täytinköhän esitietokaavakkeet oikealla tavalla? Jaksankohan koko reissua fyysisesti ja ennen kaikkea henkisesti?

Pelot ovat pelkoja ja jännitykseni varmasti ylimitoitettua, mutta tosiasia on, että olen saanut sairausaikana niin monta kertaa takkiini ja joutunut nielemään jos jonkinmoisia asiattomuuksia.

Lisäksi en ole ihan varma, mitä olen hakemassa. Tämä keikkahan olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. On hieman hassua nyt kuunnella, mistä oireeni johtuvat ja mitkä niistä ovat tyypillisiä retkahdusvamman oireita - minähän olen joutunut hakemaan kaiken tiedon itse.

Hmm...ehkä olisi korkea aika keskustella kuntoutuksesta.

Ainakin saan vastaukset kaularangan taivutusröntgenkuvasta - odotan kyllä mielenkiinnolla, selventääkö se yhtään mitään.

Voi, kun nukkuisin edes jotenkin.


Kommentit

  1. Mulla oli tuota ihan samaa, kun olin Ortoniin menossa. Pelotti ja jännitti, jopa itketti, kun odotukset olivat suuret ja toisaalta pelotti mitä vastaan voi tulla. Eilen koin tuon samaisen pelkojännitystilan kun sain pään MRI-kuvauksen lausunnon postissa. Siis pelkkä kirjekuoren näkeminen pisti kädet tärisemään. Ja nyt sitten panikoin jo valmiiksi tulevaa Ortonin käyntiä...

    Elimistö ei vaan osaa käsitellä stressiä, muutosta saati jännitystä, tunteet menee "yli".

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kokeilussa ryhtiliivi

Lasten kaverit kylässä - ruokailu

Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä - huonompi vaihe